Heta stolen i Sörmland

Hyresgästföreningen syns nu ute på en miniturné i Sörmland.

I helgen deltog Hyresgästföreningen på Eskilstuna Parkfestival där vi under lördagen hade korta bostadspolitiska utfrågningar med representanter från Vänsterpartiet, Centerpartiet, Sverigedemokraterna, Socialdemokraterna, Moderaterna och Liberalerna. Politikerna fick äran att sitta i vår fina solstol med budskapet ”Ta parti för människan” under utfrågningarna som berörde allmännyttan, bostadsbristen, byggande av hyresrätter till rimliga hyror, konceptrenoveringar och marknadshyror.

Under söndagen deltog vi på Katrineholms föreningsmässa där Anders Hördin frågade ut Eva Callhammar från Liberalerna  och Tony Rosendahl från Vänsterpartiet. Frågorna som berördes bestod av liknande karaktär som i Eskilstuna. Under helgen kunde vi summera antalet påskrivna vykort till 200 stycken – ett resultat som de båda föreningsstyrelserna var mycket nöjda med.

Turnén med Ta parti för människan och Nej till marknadshyror i fokus fortsätter genom Sörmland, nästa turnéstopp blir i Strängnäs den 18 augusti, Flen den 26 augusti och Nyköping den 28 augusti. Varmt välkommen!

Turnén är ett samarbete mellan förtroendevalda och anställda i länet.