Gratis filmvisningar i Varberga

• Örebro

Filmklubben "En film för alla" visar film i Varbergagården i Varberga centrum. Medlemskapet är helt gratis och alla är såklart välkomna.

Klubben drivs av de lokala Hyresgästföreningarna i Varberga. I år kommer det på den lilla biosalongen i Varberga centrum att visa över 60 filmer. Med titlar som Out of the furnace, Hallonbåtsflyktingen och Tarzan erbjuder filmklubben något för alla smaker. Försklolor och föreningar kan även boka in sig i salongen för egna visningar.

Bakom Filmklubben står Ralf Bohlin, filmälskare och en riktig eldsjäl inom Hyresgästföreningen.
- Årets tema är "En bättre värld" och det kommer att bli mycket svenskt, danskt, drama, komedi, thriller, action och naturligtvis skräckfilm.

Film på olika vis
Några gånger under året anordnas temakvällar där gamla godingar som Omen-trilogin eller Dirty Harry samlingen plockas fram. Filmklubben har i år också visat film på stor utomhuskärm i samband med V.OX-festivalen i Varbergaparken, berättar Ralf
- det var som vanligt en mycket uppskattad visning!

Medlemskap i filmklubben
Medlem blir du när du kommer och ser din första film, du får då ett medlemskort och sedan kan du och se alla de filmer du vill under året.

Se hela årets filmprogram i listan till höger.

Har du frågor eller funderingar?
Kontakta Ralf Bohlin
070 -35 41 736, ralf.bohlin@hotmail.se