Folkrörelsens dag firades i Eskilstuna

Folkkraft - är ett gott samarbete för flera föreningar.

I helgen anordnade Hyresgästföreningen tillsammans med ABF Sörmland, Unga Örnar, Verdandi Eskilstuna och LO facken Eskilstuna- Strängnäs en härlig familjedag på Vilsta friluftsområde.

Under hela dagen bjöds besökarna på musik- och dansunderhållning, tävlingar, hoppborg, ansiktsmålning och massa annat kul. Det var mycket uppskattat och det kom väldigt mycket folk. Ett tydligt bevis på att folkrörelserna är både starka och kreativa tillsammans, menar Fridha Eriksson, verksamhetsutvecklare Hyresgästföreningen.

Planeringen för denna familjedag har pågått under våren och sommaren, och själva aktiviteten var också startskottet för Folkkraft, som ska leda till ett ännu bättre samarbete mellan organisationerna.

Allas förhoppning är att vi framåt kan hjälpa varann att hitta nya sätt att utveckla våra organisationer, lära av varandras framgångsmetoder och målet är människor i samhället ska få mer att säga till om, vad det gäller t.ex. boendet och deras liv. Vi vill fånga upp bra engagemang och nå ännu fler människor.

Vill du också göra skillnad?