Den bostadspolitska konferensen, Karlstad

God stämning och intressanta samtal med valet i fokus.

Förra veckan, den 8 juni, ägde den Bostadspolitiska konferensen rum på Gustav Fröding Hotell och Konferens, Karlstad. Fokus låg på valet 2018 och vilka utmaningar som Hyresgästföreningen står inför.

Dagen innehöll bland annat rapporter från träffar med riksdagsledamöterna, gruppsamtal om de bostadspolitiska handlingsprogrammen m.m. Jacob Höglund, som arbetar som bostadspolitisk strateg på Hyresgästföreningen talade om opinionsbildning och strategier inför valet 2018. Hyresgästföreningens fokus i 2018 års valrörelse kommer vara driva frågan allas rätt till ett bra hem och se till att Sveriges partier driver en hyresgästvänlig politik.

- Vi vet att bostadsfrågan är en av de viktigaste frågorna för väljarna inför 2018 års val. Därför är det viktigt att vi arbetar för att de politiska partierna lägger politiska förslag som är bra för Sveriges hyresgäster. Alla ska ha råd att bo och rätt att bo, säger Jacob Höglund.

Åsa Johansson, SABOs ordförande, medverkade också under dagen och talade om SABOs vision, organisation och agenda, samt om allmännyttans samspel med Hyresgästföreningen. Det var en trevlig dag och många viktiga frågor lyftes.

Vill du också göra skillnad?

Som förtroendevald kan du verkligen göra skillnad och förbättra både för dig själv och för andra hyresgäster.