Årets grannar utsedda i Borlänge

"Årets granne" blev i år "Årets grannar" när Tunabyggen och Hyresgästföreningen delade ut pris som uppmuntrar till trivsel och gemenskap i våra bostadsområden.

Det kommunala bostadsbolaget Tunabyggen har tillsammans med Hyresgästföreningen delat ut priset "Årets granne" i Borlänge. I år blev vinnaren inte en granne utan ett helt gäng grannar. Gruppen Gladare Jakobsgårdarna tog hem priset som i år delades ut för femte gången. Gruppen är ganska nybildad men har på kort tid hunnit göra mycket för att bättra på trivseln i området.

– Våra goda grannar bidrar till trivsel och gemenskap i våra bostadsområden. De är mycket viktiga för oss och vi vill tacka dem hjärtligt för deras engagemang, oavsett om de nominerats i tävlingen eller inte, säger både Olle Rigborn, ordförande, Tunabyggen och Göran Tägtström, ordförande Hyresgästföreningen.

Under hösten har Tunabyggens hyresgäster haft möjlighet att nominera sina grannar. Totalt kom det in 18 nomineringar och som slutliga vinnare i år står alltså gruppen Gladare Jakobsgårdarna.

Se filmen från prisutdelningen och läs mer om priset här

Vill du också göra skillnad?