Årets granne i Smedjebacken

”Hjälpsam, visar hänsyn och stör inte andra”, 81 år ung går Leif Hermansson och kammar hem priset för Årets Granne i Smedjebacken. Extra roligt är det då det är första gången i kommunens historia som detta priset har utnämnts.

Charlotte Fagerberg, versamhetsutvecklare Hyresgästföreningen Borlänge, Leif Hermansson, Årets Granne 2018 Smedjebacken, Annika Nordkvist, gruppchef, Hyresgästföreningen Borlänge
Charlotte Fagerberg, versamhetsutvecklare Hyresgästföreningen Borlänge, Leif Hermansson, Årets Granne 2018 Smedjebacken Cia Ferner Kny, VD Bärkehus Annika Nordkvist, gruppchef, Hyresgästföreningen Borlänge.

I fredags den 25e januari var det dags, Leif blev inbjuden till en finlunch på Hotell- och restaurangskolans restaurang i centrala Smedjebacken. Leif själv är glatt överraskad, till utmärkelsen fick han en stor tjusig blombukett och ett stiligt inramat diplom samt ett presentkort på 1000 kronor.

Hyresgästföreningen och bostadsbolaget Bärkehus utvecklingsgrupp står bakom arrangemanget och eftersom engagemanget var så stort bland hyresgästerna så känns det extra roligt, och vi hoppas på att den här tradtionen kan leva vidare i framtiden säger Charlotte Fagerberg, verksamhetsutvecklare Hyresgästföreningen. Vi fick in hela 23 nomineringar, och tillägger att det var oväntat många namn.

Framåt kan det bli varianter av tävlingen, spekulationer som "Årets Balkong" kan bli sådant som kommer uppmärksammas nästa gång. Tack till alla som deltog och var med och nominerade, och återigen Grattis till Leif Hermansson.

Fotograf Mikael Eriksson