Andra ettappen med politikerträff i Askersund

I måndags var det Centerpartiets tur att träffa Askersundsföreningen.

Måndagen den 5 februari kom Centerpartiet till Lokala Hyresgästföreningens lokal på Torsten Karlssons väg. Vi diskuterade under enklare former de frågor som Hyresgästföreningen har i sitt bostadspolitiska program inför valet 2018.

Högst på agendan för partiet är att de vill bygga fler och billiga hyresrätter men även bostadsrätter ligger högt på agendan. Det finns redan idag mycket bostadsrätter i Askersund och för ungdomar, pensionärer andra låginkomsttagare som inte har samma köpkraft så måste hyresrätter finnas.

Gällande infrastrukturen finns det endast tillgång med buss med bra busstider till andra kommuner. Däremot till förorterna menar Centerpartiet att det är budgeten som styr och måste gå runt, vilket tillgången på busslinjer inte ligger högt på deras agenda. Oseriösa hyresvärdar har de ingen möjlighet att påverka, enligt dem. Gällande deras handingsplaner och planritningar har man i planutskottet beräknat att allt skall gå runt ekonomiskt.

Som avslutning tog man i hand på Askersunds bostadspolitiska program.

Vill du också göra skillnad?