30 år sen sist!

Grattis Von Boij och Laxå som fått en ny lokal hyresgästförening.

Den nya styrelsen är ivriga att engagera och utbilda sig, efter kikat i vår utbildningskatalog. Styrelsen har fokus på integration, då området har många asylsökande och nysvenskar. De kommer att ha aktiviteter såsom tjej- och killkvällar, något för mindre barn och gärna något för de äldre hyresgästerna. T.ex. fortsätta med Bingo som tidigare har varit så populärt för daglediga.

Området Von Boij ligger väldigt fint till med stora grönområden för fritidsaktiviteter osv. Migrationsverket har en del lägenheter kvar och bostadsföretaget försöker renovera de lägenheter som står tomma nu eftersom kommunen inte tar emot så många längre.

Styrelsen skall med hjälp av integration och arbetsmarknadsenheten, ABF och lokalt engagerade människor lyfta området och ha den stora lokal öppen så mycket som möjligt.

Det planeras även kulturdag som skall genomföras den 9 juni. Så håll ögonen öppna, för här händer det grejer.

Vill du också göra skillnad?