”Öppna staden” ska engagera yngre

Nu finns det chans för medlemmar och förtroendevalda födda på åttio- och nittiotalet i Stockholms län att engagera sig i nätverket ”Öppna staden".

I Hyresgästföreningens stadgar uttryckts det att föreningen aktivt ska underlätta för medlemmar att arbeta i de former som de själva vill för ett bra boende. Det nya nätverket "Öppna staden" ska ge utrymme för nytt engagemang utan arbete i traditionell styrelseform. Nätverket ska vara en plats för kreativitet och aktiviteter som gynnar hyresgästen och hyresrätten. I nätverket kan man gemensamt med andra skapa aktiviteter utifrån det egna intresset och Hyresgästföreningens gemensamma målbild. Kanske vill man förgrönska grannskapet, skapa odlingar, inspireras i sitt engagemang som förtroendevald eller arbeta med klimatfrågor. Eller så vill man engagera sig bostadspolitiskt, skapa debatt, lyfta orättvisor i boendet, motverka gentrifiering och bilda opinion. Det är många samhällsämnen som berör ditt boende och det handlar egentligen bara om vad just du som medlem brinner för.

Den 13 oktober mellan kl. 18 och 20 bjuder nätverket in till en träff. Hyresgästföreningen bjuder på pizza och vi pratar engagemang och nätverkande, utbyter erfarenheter och får en kortare utbildning i hur Hyresgästföreningen funkar och vad som är på gång. Det kommer också finnas gott om utrymme att ställa dumma och kloka frågor.

Klicka här för att läsa mer och anmäla dig till träffen.