Nya Ekerö Arena

Ekerö Arena är projektet där man ska kunna bo, arbeta och spendera sin fritid berättar entreprenörerna Olle Nordberg och Janne Björklund från Ladza Fastigheter.

Ekerö Arena är projektet som man tagit ett steg längre. Det ska skapas en arena för idrott, fritid, kultur, utbildning och handel.  Här ska bl.a. byggas ett badhus, en multiarena för sport och konserter, uppvärmda fotbollsplaner. Det ska även anläggas ett helt unikt skidspår som går under marken och är öppet året runt.  Här ska byggas både hyresrätter, bostadsrätter, ett hotell och seniorboende. Här ska uppföras skolor, bl.a. ett idrottsgymnasium och en ny infartsparkering med skatepark på taket. Ekerö Arena ska ligga i området kring Träkvistavallen. Vilket är helt naturligt menar Olle Nordberg och Janne Björklund, då marken redan nu används för flera av projektets delar. De berättar även att det snart ska införas en sajt; ekeroarena.se, där viktig information kring projektet kommer att finnas. Det kommer även att finnas en möjlighet för frågor på forumet.

Hyresgästföreningen tycker att projektet ser lovande ut. Hela Stockholm behöver utvecklas och nya bostadsområden måste byggas. Hyresgästföreningen ser gärna även att rimligt prissatta hyresrätter prioriteras i projektet, så att alla kan ha råd att bo.

Läs mer i Ekerö Arenas pressmeddelande

Bostadsbygge i Årsta