Vill du bli ungdomsambassadör?

Här kan du göra din intresseanmälan till att bli ungdomsambassadör för Hyresgästföreningen!

Vi i region Aros-Gävle söker hela tiden fler ungdomar som är intresserade av att engagera sig. Du behöver bara fylla i fälten nedan och klicka på skicka. Vi återkommer till dig så snart vi kan!

2018 har vi verksamheter med ungdomsambassadörer eller unga aktiva medlemmar i Uppsala, Bollnäs, Fagersta, Västerås, Köping och Ljusdal. Hitta dem på Facebook: Gottsunda ungdomsambassadörer, Bollnäs ungdomsambassadörer, Världens bästa hyresgäster.

En ungdomsambassadör verkar för att vara en god förebild i sitt bostadsområde. Tillsammans med andra ungdomar får du genomföra olika typer av aktiviteter för alla hyresgäster. Det kan t.ex vara nattfotboll, hiphop-kurs eller filmskola!

Genom en intresseanmälan binder du dig inte till något, utan du får engagera dig på det sätt du vill. Ett ungdomsambassadörskap är inget jobb så du får ingen lön, men däremot får du vänner för livet, en bra merit i ditt CV och en chans att påverka ditt samhälle positivt. Dessutom brukar vi tacka våra ungdomsambassadörer för deras insatser i slutet av en period. Det kan t.ex vara i form av en heldag på Gröna Lund.

Ungdomsambassadörer är viktiga förebilder för bostadsområdets barn och ungdomar, så det är mycket viktigt att du är en sund och positiv förebild. Det innebär bl.a att du lever upp till vår policy om alkoholfri och drogfri verksamhet och motverkar kriminalitet, skadegörelse, rasism och liknande, på alla sätt.

Ett ungdomsambassadörskap börjar alltid med en intervju och inlämnat utdrag från belastningsregistret. För mer information om detta, kontakta sophia.lovgren@hyresgastforeningen.se

Välkommen att fylla i fälten nedan och klicka på skicka: