Vi gratulerar Årets medlem: Siw Jillebo på Söder

Siw Jillebo i Gävle är utsedd till Årets medlem i region Aros-Gävle för sina betydelsefulla insatser i föreningen.

Siw Gillebo Årets medlem 2018Under helgen fick Siw ta emot sitt pris under Måldialogen. På bilden ser du henne till höger, flankerad av Torbjörn Rönnkvist och Ingrid Pineiro.

"De nydanande och innovativa arbetssätten och samarbetet tillsammans med goda grannar har lett till en trivsam boendemiljö", lyder nomineringen.

Grattis Siw! Hur känns det att få den här utmärkelsen?
- Jag blev väldigt överraskad! Det är naturligtvis väldigt hedrande. Vi är många kamrater som har del i det här priset.

Hur länge har du varit medlem hos Hyresgästföreningen?
- Jag har varit med sedan i början på sjuttiotalet. Under en tid arbetade jag som sekreterare för tre ombudsmän. När styrelsen för den Lokala Hyresgästföreningen Hemsta avgick och det stod klart att all den fina verksamheten i de 6 olika lokalerna var hotad, då var vi tvungna att agera. Vi har allt här, motionslokal, boulebana, pingis- och festlokal.

Vad har ni för planer framåt?
- Vi träffar Gavlegårdarna varannan månad för att påtala det som är bra och vad som är trasigt, nött och behöver bli åtgärdat.

I dagarna startas också ett intressant projekt tillsammans med Högskolan där arkitekter och forskare tittar på vad vi kan göra tillsammans för att påverka boendemiljön i en positiv riktning, säger Siw.