Nominera och motionera till fullmäktige

Passa på att påverka arbetet i din region. Som medlem kan du både nominera kandidater och skriva förslag till vårt fullmäktigemöte. Ta chansen senast den sista februari!

Region Aros-Gävles fullmäktige hålls den 23 april. Du kan nominera och skriva motioner, både som enskild medlem och som hyresgästförening. Sista dagen för nomineringar och motioner till regionfullmäktige är den 29 februari.

Nominera en bra person
Fullmäktige ska välja ledamöter till regionstyrelsen och  regionrevisorer.Ta chansen att nominera en kandidat du tycker passar! Skriv några meningar, max en halv A4, om den nominerades kompetenser och intressen. Detta för att kunna göra ett så bra förslag på styrelse som möjligt inför
regionfullmäktige. Lägg gärna även till kontaktuppgifter till den du nominerar i form av e-post och telefon.

Skicka din nominering till valberedningen via e-post vbag@hyresgastforeningen.se, eller vanlig post:
Valberedningen Aros-Gävle
c/o Florian Burmeister
Fänrik Ståls gata 6

Skriv en motion
Har du ett förslag kring regionens arbete och inriktning? Skriv en motion till fullmäktige.
Skicka din motion via e-post kristin.sjoberg@hyresgastforeningen.se, eller via vanlig post:
Hyresgästföreningen
Kristin Sjöberg
801 34 Gävle

Ta chansen att vara med och påverka - senast den 29 februari!

---------------------

Fullmäktige är regionens högsta beslutande organ. Fullmäktige består av lägst 60 och högst 150 ledamöter som väljs av regionens kommunföreningar. Desstuom ingår regionstyrelsens ordinarie ledamöter. I år anordnas fullmäktige i Region Aros-Gävle den 23 april på Viktoria Hotell och konferens i Uppsala.