Lyckade vandringar i Bålsta

För femte året i rad har hyresgäster och bostadsbolag genomfört utemiljövandringar i Bålsta. Resultatet - mängder av förbättringsförslag och ökat inflytande för hyresgästerna!

De gemensamma utemiljövandringarna är ett boinflytandesamarbete mellan Håbohus och Hyresgästföreningen som fokuserar på positiv förändring och ökat inflytande för de boende. Tillsammans med hyresgästerna på de olika bostadsområdena gör representanter från bolaget och Hyresgästföreningen vandringar för att samla in förslag på hur utemiljön kan bli trivsammare och tryggare.

Totalt vandrade man i år på tolv områden, träffade 83 hyresgäster, och samlade in hela 148 förbättringsförslag.

-Det här är verkligen inflytande för hyresgästerna i praktiken, säger Sofia Bergström, verksamhetsutvecklare på Hyresgästföreningen.

- Extra roligt är också att se hur vandringarna bjuder in till samtal och lära-känna-möjligheter hyresgästerna emellan!

Vill du också göra skillnad?