Conny vill få fler att trivas

Tillsammans med grannarna i trivselgruppen har Conny Wennermo de senaste åren arrangerat flera trivselträffar och aktiviteter för hyresgästerna på Byjordsgatan.

Två gånger per år arrangerar Byjordens trivselgrupp aktiviteter för hyresgästerna. Eftersom de inte har någon kvarterslokal är arrangemangen väderberoende men enligt Conny  brukar de oftast har turen med sig.

Aktiviteterna varierar från gång till gång men en av de mer spektakulära påhitten är ett rollatorrace där endast "amatörer" får tävla.

- Tävlingen blir ett sätt att förena nytta med nöje, förklarar Conny. För många som bor här är det bra träning inför framtiden.

Utöver trivselkvällarna vill Conny att deras arbete ska förenkla hyresgästernas kontakter med bostadsbolaget och att de ska bidra till bättre ordning och reda i bostadsområdet. Krånglande hissar och störande trafik är några av de frågor som de för dialog med bolaget om. Dessutom har trivselgruppen tagit ansvar för blomsterplanteringarna i området.

- Vi vill hålla fint och snyggt i området och får bra hjälp av vår kundvärd Carina, säger Conny.

Trivselgruppen på Byjorden samarbetar med bostadsbolaget KBAB och Hyresgästföreningens verksamhetsutvecklare Ermina.

Vill du engagera dig för att göra ditt bostadsområde bättre? Läs mer här!

Margareta och Bengt Gustavsson kom etta och tvåa i vårens rollatorrace.