Hyresgästföreningen tar klivet framåt

Hyresgästföreningen ska betyda mer för fler. Det är själva kärnan i vårt Framtidsprogram

Illustration hyreshus hyresgäster

När vi har tagit fram Framtidsprogrammet har vi tänkt på bostaden i ett vidare perspektiv. En bostad är inte bara ett tak över huvudet, utan det är ens trygghet, ens hem. Hemmet är där våra liv börjar och utformas, det är där vi lägger grund till de människor vi är under livets resa.

Ledstjärnan genom hela vårt arbete är så klart vår vision. Vi arbetar för ett tryggt boende där människor och samhälle kan utvecklas. Vi har tre viktiga ledord som ska genomsyra allt de jobb vi gör:

Rätt att bo     Det måste byggas mer så fler får ett hem att leva i.
Råd att bo     Vi måste bygga smart så människor har råd att bo.
Roligt att bo  Om vi som hyresgäster ges möjlighet att ha inflytande i vår egna boendemiljö, blir det lustfyllt att bo.

Inte på femtio år har Hyresgästföreningen haft en viktigare roll än vad vi har nu. Utmaningarna på bostadsmarknaden är stora. Känner du att det skulle vara intressant att tillsammans med oss arbeta med dessa frågor, eller jobbar du inom en organisation som delar våra värderingar och önskar ett samarbete, är du välkommen att kontakta oss. Våra kontaktuppgifter hittar du längst ned på denna sida.

Läs mer om vårt Framtidsprogram här

Vill du också göra skillnad?