Nu reser vi hem igen...

Livet är svårt att leva utan ett hem. I hemmet finns livsbasen. Det är här vi återhämtar oss, fostrar barn, vårdar relationer, klappar hunden och gör upp storslagna framtidsplaner. Förtroendevalda tillsammans med anställda kommer i år att besöka ett flertal orter i de fyra nordligaste länen för att prata boendefrågor.

Två personer står och talar med varandraFör andra året på rad genomför förtroendevalda och anställda Hemresan. Syftet är att öka engagemanget och inspirera medlemmarna, samtidigt som vi vill möta beslutsfattare för att samtala om bostadssituationen på de orter vi besöker. Hyresgästföreningen arbetar för allas rätt till ett bra hem till rimlig kostnad. Vi gillar hyresrätten och våra medlemmar, och med vår erfarenhet är vi en respekterad part i den sammantagna bostadsdebatten.

"Vi hoppas verkligen att många kommer för att träffa oss så vi får
möjlighet att berätta hur och varför det är bra att engagera sig och
vara med och påverka sitt boende och bostadsområde", säger Lars Baudin, projektansvarig Hyresgästföreningen Region Norrland.

Hemmet är en av samhällets viktigaste delar, det är avgörande för både dess välfärd och utveckling.

Hemresan går enligt följande:

Norrbotten: Start Pajala den 4 september, Jokkmokk 5 september.

Västerbotten: Storuman 7 september, Vilhelmina 8 september, Dorotea 9 september.

Jämtland: Strömsund 11 september, Krokom 12 september, Sveg 13 september.

Västernorrland: Ånge 18 september, Stöde 18 september, Härnösand 19 september.

Västerbotten: Nordmaling 20 september förmiddag och resans sista stopp i Vännäs den 20 september på eftermiddagen.

Tid och plats på respektive ort hittar ni här

Vill du också göra skillnad?