Är du den vi söker?

Vi behöver dig, gammal som ung, van eller ovan och oavsett intresse! Hos oss får du lära dig det som behövs, stöd och utbildning finns i det arbete man tar på sig. För dig som finns till arbetsmarknadens förfogande har all rätt att se ditt uppdrag som en merit till kommande arbetsplatsansökningar. Hyresgästföreningen ställer upp och ger intyg på de utbildningar och de uppdrag man haft inom organisationen.

Som medlem i Hyresgästföreningen kommer du inom kort att få hem medlemstidningen Hem & Hyra i din brevlåda. På sidan 48, hittar du kallelsen till din förenings årsmöte.

Varför ska du gå på årsmötet?

Årsmötet är medlemmarnas möte. Där väljer du bland annat vem som ska sitta i styrelsen, vem som ska sitta med vid hyresförhandlingarna med mera. Styrelsen i en förening bestämmer egentligen inte någonting utan agerar enligt vad årsmötet, det vill säga du som medlem har beslutat. Dessutom beviljar årsmötet styrelsen ansvarsfrihet, godkänner revisionsrapport, med mera.

Nomineringar

Det är hög tid att nominera in medlemmar i föreningsstyrelsen.
Just nu söker vi dig som vill engagera dig för rätten till ett bra boende för alla.
Du som är sugen på att ta på dig ett förtroendeuppdrag och ingå i föreningsstyrelsen.
Lära dig mer om Hyresgästföreningens fyra arbetsområden:

• Hyresförhandling
  • Inflytande i ditt boende
  • Opinion
  • Juridik

Vi behöver dig

Gammal som ung, van eller ovan och oavsett intresse! Hos oss får du lära dig det som behövs, stöd och utbildning finns i det arbete man tar på sig. För dig som finns till arbetsmarknadens förfogande har all rätt att se ditt uppdrag som en merit till kommande arbetsplatsansökningar. Hyresgästföreningen ställer upp och ger intyg på de utbildningar och de uppdrag man haft inom organisationen.

Låter detta intressant ber vi dig att kontakta valberedningen:

Morgan Hoppman: morgan.hoppman@gmail.com eller
Ulf Larsson: hantverkareulflarsson@gmail.com

Uppge namn, telefon, och e-post samt vilket område du eller den du vill nominera bor på. Se till att den nominerade är tillfrågad innan man nominerar någon annan än sig själv.  Nomineringarna ska vara inlämnade senast 14 dagar före årsmötet.

Vill du också göra skillnad?