flicka står på gården med popcorn i handen

Lokala aktiviteter under medlemsveckan

Vad händer i din lokala hyresgäst­förening under medlemsveckan? Här hittar du aktiviteterna i just ditt bostadsområde. Sidan uppdateras löpande med fler aktiviteter, så håll utkik!

Stockholms stad

Brännkyrka/Hägersten

• Lokala hyresgäst­föreningen Hägern, vårfest och cykelfix 25 maj, 14:00
  • Lokala Hyresgäst­föreningen Skidvägen bjuder in alla boende till ett öppet hus den 20 maj klockan 18.00 - 20.00. Vid bra väder syns vi på lekparken mellan Skidvägen 3-5, om det regnar så träffas vi i lokalen på Skidvägen 7.
  • Lokala hyresgäst­föreningen Dunder bjuder in hyresgäster i Dunderbackens kollektivhus till vårfest med räkfrossa den 25 maj.

Järva

• Lokala hyresgäst­föreningen Blomman anordnar sykurs, tisdag 21 maj 11:00. Läxhjälp söndag 26 maj 15.00 – 17.00.

Kungsholmen

• Den 25 maj 14:00-16:00 anordnas en vårfest på Kungsholmen för medlemmar i Hyresgäst­föreningen. Vi ses på gården mittemellan Böttigervägen och Nicandervägen vid fint väder, annars i lokala hyresgäst­föreningen Grönsiskans lokal på Nicandervägen 2. Kom och prata med Kungsholmens Hyresgäst­förenings styrelse. För att fira in våren bjuder vi på fika, popcorn och det blir även musik och tipsrunda. Medarrangörer är Kungsholmens lokala hyresgäst­föreningar Grönsiskan, Välmågan, Kristineberg, Hornsberg, Diamanten och Hjalmar Söderbergsvägen 14-16.

• Torsdagen den 23 maj kl 18:00-20:00 anordnar den lokala hyresgäst­föreningen Kristineberg vårfest i föreningslokalen på Olof Dalin väg 10 för boende hos Familjebostäder på Nordenflychtsvägen 15-21, Onkel Adams väg 2-24 och Olof Dahlins väg 6-14. Festen är en del av det lokala arbetet med boendeinflytande i bostadsområdet.

Norrmalm

• Boinflytandeträff för Norrmalms lokala hyresgäst­föreningar 21 maj, 18:30 på Vanadisplan 3D.

Syd-ost

• Lokala hyresgäst­föreningen Bergsfogden anordnar vårmarknad och loppis 26 maj tillsammans med Lokala hyresgäst­föreningen Nissan-Ätran i Bagarmossen.
  • Lokala hyresgäst­föreningen Vävstolen medverkar vid Hökarängens dag 25 maj 11:00-15:00.
  • Lokala hyresgäst­föreningen Gamla Bagarmossen anordnar grill & bomöte den 23 maj på Svartågatan 42.

Södermalm

• Lokala hyresgäst­föreningen Fikonet anordnar fika 22 maj 14:00.
  • Flera aktiviteter planeras på Södermalm, mer info kommer.

Skärholmen

• Den lokala hyresgäst­föreningen Sätra centrum Hjälmsätra håller öppet hus den 23 maj 17:30.
  • Den lokala hyresgäst­föreningen Vårbäcken i Vårby Gård anordnar en matfestival den 25 maj, 13:00-15:00 i Vårby Gårds centrum (utomhus vid bra väder). Kom och utforska matkultur från Mellanöstern, Europa, Afrika med mera. Matfestivalen arrangeras i samarbete med ett flertal övriga aktörer.

Östermalm

• Lokala hyresgäst­föreningen anordnar yoga för boende den 24 maj.

Bromma/Ekerö

• Lokla hyresgäst­föreningen Ångbåten anordnar vårmöte/boendeträff den 23 maj.

Hässelby-Vällingby

Södra länet

Haninge

• Lokala hyresgäst­föreningen Sandstenarna/Stenkistan i Jordbro anordnar grill och informationskväll för hyresgäster den 22 maj 18:00-20:00.
  • Lokala hyresgäst­föreningen Skorpan har kvällsverksamhet den 20 maj i hobbylokalen där man kan måla, snickra eller plantera.
  • Lokala hyresgäst­föreningen Skorpan i Brandbergen, Skorpionens gata, har öppet hus på gården den 23 maj (om vädret tillåter) eftermiddag och kväll.

Huddinge

• Flera lokala hyresgäst­föreningar är med och anordnar Visättra-karnevalen i Flemingsberg 25 maj, med start klockan 13.00.

Nacka Värmdö

Södertälje/Nykvarn

• Områdesdag/öppet hus 25 maj, Fornhöjdsvägen 53 (närområde). Mer info kommer.

Tyresö

• Lokala hyresgäst­föreningen Buketten anordnar aktiviteten "grill och tyck till" den 25 maj, Veronikagränd.
  • Lokala hyresgäst­föreningen Centralområdet bjuder på paj, sallad, kaffe och kakor den 24 maj 18:30, Kumla Allé 12.

Botkyrka Salem

• Lokala hyresgäst­föreningen Trissen anordnar aktivitet med häst och vagn. Mer info kommer.
  • Lokala hyresgäst­föreningen Backen planerar aktivitet mer info kommer.

• Lokala hyresgäst­föreningen Odlingen planerar aktivitet mer info kommer.

• Lokala hyresgäst­föreningen Stenen planerar aktivitet mer info kommer.

• Lokala hyresgäst­föreningen Branta Backen planerar aktivitet mer info kommer.

• Lokala hyresgäst­föreningen Seppan planerar aktivitet mer info kommer.

• Lokala hyresgäst­föreningen Riksten planerar aktivitet mer info kommer.

• Lokala hyresgäst­föreningen Piloten planerar aktivitet mer info kommer.

• Lokala hyresgäst­föreningen Gripen (fd Förbandet) planerar aktivitet mer info kommer.

• Lokala hyresgäst­föreningen Odengården, Torsgården och Frejgården kommer köra gemensam aktivitet. Mer info kommer.

Nynäshamn

• Lokala hyresgäst­föreningen Humlan, Fröjasväg 45, anordar bomöte den 26 maj med information om boinflytandeavtalet med Neobo.
  • Lokala hyresgäst­föreningen Marsta i Stora Vika anordnar aktivitet den 25 maj, 15:00-18:00.

Norra länet

Lidingö

• Lokala hyresgäst­föreningen Holaveden, anordnar stickning tisdag 21 maj, 14:00 i den lokala föreningslokalen på Holavedsvägen 21.

Sigtuna

• Aktivitet anordnas i Tingvalla med invigning av nya fotbollsmål och odlingslådor. Mer info kommer.

Upplands Väsby

• Medborgardagen i Sigma anordnas 21 maj 17:00-19:30. Hagvägen 27.
  • Lokala hyresgäst­föreningen Amasten anordnar aktiviteten "grill & tyck till" 20 maj, 18:00-19:30. Ute på gården på Hasselgatan 25.

Nordost

• Den 23 maj anordnas en boinflytandeträff för Ellagårdsvägen.

Sollentuna

• Den 23 maj anordnar de lokala hyresgäst­föreningarna Centrala Edsberg och Jaktskytten medborgardagen i Edsbergs centrum 15:00-18:00.

Upplands Bro

• Hyresgäst­föreningen Upplands Bro deltar på Kungsdagen den 25 maj med bokbord.

Solna

Sundbyberg

Järfälla

Gotlands län

Gotland

• Den 22 maj anordnas en träff för nya medlemmar i Folkrörelsehuset i Visby.

Planerar din förening en aktivitet som inte finns med på listan ovan? Meddela oss genom att klicka här så fixar vi det!