Nätverksträff Hyresgästi brf

Ordna en lokal aktivitet under medlemsveckan

Under medlemsveckan anordnas engagerande och roliga aktiviteter runtom i våra bostadsområden. Här hittar ni förslag och inspiration till lokala aktiviteter.

För att säkerställa att alla lokala föreningar har ekonomiska förutsättningar att anordna en aktivitet erbjuds de LH som inte får fritidsmedel från sitt bostadsbolag, möjlighet att söka medel upp till 1 000 kronor + två biobiljetter. Klicka här för att ansöka om ekonomiskt stöd.

Förslag och inspiration för lokala aktiviteter

Grill & tyck till / fika & tyck till

Bjud på korv, våfflor eller fika och dela ut en enkät med fokus på vad som skulle öka trivseln bostadsområdet.

Enkät "tyck till om ditt bostadsområde" för utskrift

Boendetrivselträff med fika och tipspromenad

Bjud på fika och ordna en tipspromenad med frågor kopplade till rättigheter och möjligheter att påverka sin boendemiljö.

Frågor + facit till tipspromenad för utskrift

Tips på fler aktiviteter

• Knytkalas med hela världens mat: Grannar tar med mat från sina hemländer. Lär känna dina grannar och smaka på mat från olika kulturer och länder.
  • Områdesvandring: Gemensamma vandringar i området ger medlemmarna möjlighet att diskutera och påverka närmiljön.
  • Trygghet i fokus: Genom att bjuda in polisen, civilförsvarsförbundet, brandförsvaret och räddningstjänsten kan medlemmarna få värdefull information om säkerhet och trygghet samt påverka trygghetsfrågor.
  • Miljödag med tipspromenad: En dag för att diskutera miljöfrågor, källsortering och ekologi ger medlemmarna möjlighet att påverka miljöaspekterna av sitt boende.
  • Odla tillsammans på gården: Hitta platser på gården i samråd med din hyresvärd där ni kan odla och plantera. Odling bidrar både till biologisk mångfald och ökad trivsel.