Tre personer dricker kaffe.

Delningsbilder valet 2022

På denna sidan hittar du delningsbilder för sociala medier, i bokstavsordning utifrån kommun och föreningsområde i Hyresgäst­föreningen region Stockholm.

När du använder dig av delningsbilder på Facebook är det bra att göra en inläggstext som berättar lite mer än vad som står i bilden. Här ger vi några exempel på hur det skulle kunna se ut.

Alla ska ha råd att bo

Inläggstext alternativ 1: Det byggs alldeles för få hyresrätter med rimliga hyror i Haninge. Haninge behöver en ny bostadspolitik!

Dela bilden om du håller med!

Inläggstext alternativ 2: Ingen i Haninge ska tvingas flytta på grund av sjukt höga renoveringshyror. Renoveringarna ska vara hållbara för både miljö och människor!

Stoppa bo-orättvisan

Inläggstext alternativ 1: Idag kan de som bor i bostadsrätt och villa här Haninge göra mängder av skatteavdrag för sitt boende. Skattereglerna missgynnar hyresgästerna och driver upp hyrorna. Det tycker vi är fel. Vi tycker att hyresrätt, egna hem och bostadsrätt ska beskattas på ett rättvist sätt.

Dela bilden om du håller med!

Inläggstext alternativ 2: Det är dags att politiken slutar backa från sitt ansvar och sätter stopp för bo-orättvisan. Alla människor ska ha rätt till eget, tryggt hem!

Bygg fler hyresrätter!

Dela bilden om du håller med!

Inläggstext alternativ 2: Haninge behöver fler hyresrätter som folk har råd att bo i. Det går att bygga hyresrätter med rimliga hyror, bara den politiska viljan finns.