Par med hund i skogen
Unsplash

Gävlegårdarna

Här hittar du information om hyresvärden Gävlegårdarna och hur du söker bostad hos dem. Bor du redan hos Gävlegårdarna ska du bli medlem i Hyresgäst­föreningen. Som medlem får du större trygghet och mängder av rabatter.

Medlemskap ger inte bostad

Medlemskap i Hyresgäst­föreningen ökar din trygghet som hyresgäst men vi förmedlar inte bostäder. För att få bostad behöver du ställa dig i en bostadskö eller vända dig till en hyresvärd direkt med en ansökan.

Om Gävlegårdarna

Gävlegårdarna är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbostadsbolag. Bolaget äger och förvaltar över 14 000 lägenheter. Bostadsbolaget ägs av Gävle kommun.

Sök bostad hos Gävlegårdarna

För att söka bostad hos Gävlegårdarna behöver du registrera dig på deras hemsida. När du har gjort det samlar du köpoäng och kan göra intresseanmälningar för lediga bostäder som publiceras på hemsidan. Du kan registrera dig när du fyllt 16 år och anmäla intresse för en lägenhet när du fyllt 18 år. För att behålla din registrering och dina köpoäng måste du logga in minst en gång om året.