Innehåll A-Ö

Här kan man lägga bra och pedagogiska länkar

 

Lättläst om Hyresgästföreningen

Det här arbetar Hyresgästföreningen för

Vi arbetar för att alla ska ha rätt Pappa och barn i tvättstugan
till en bra bostad med rättvis hyra.
Vi arbetar för bättre bostäder
till dem som är hyresgäster nu
och dem som kommer att bli hyresgäster i framtiden.
Vi gör nytta för våra medlemmar.
Vi lyssnar på dem
och arbetar vidare med deras idéer.
  • Vi är en organisation med medlemmar.
  • Vi hör inte till något särskilt politiskt parti.
  • Vi förhandlar med hyresvärdar
    om hyror och hyreskontrakt.
  • Vi svarar på medlemmars frågor
    och ger stöd när de diskuterar
    med sin hyresvärd.
  • Vi diskuterar med politiker
    för att hyresgäster ska få det bättre.
  • Vi hjälper medlemmar att själva arbeta för
    en bättre bostad.
Ring oss på telefon 0771-443 443
om du vill veta mer.


Här finns två dokument på lättläst som berättar mer
Om oss
Du som bor i hyresrätt

Skriv ut
Telefon: 0771-443 443  |  Kontakta oss  |  Om webbplatsen
Läs Hyresgästföreningens medlemstidning: